فایل ورد انعکاس مفاهيم «علم اطلاعات و دانش شناسي» در درسنامه هاي دوره ابتدايي

لینک دانلود

فایل ورد انعکاس مفاهيم «علم اطلاعات و دانش شناسي» در درسنامه هاي دوره ابتدايي دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد انعکاس مفاهيم «علم اطلاعات و دانش شناسي» در درسنامه هاي دوره ابتدايي کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي فایل ورد انعکاس مفاهيم «علم اطلاعات و دانش شناسي» در درسنامه هاي دوره ابتدايي،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد انعکاس مفاهيم «علم اطلاعات و دانش شناسي» در درسنامه هاي دوره ابتدايي :


سال انتشار : 1395

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات ملي كتابداري و سازماندهي اطلاعات

تعداد صفحات :17

هدف: بررسی میزان انعکاس مفاهیم حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی در درسنامه های دوره ابتدایی.روش/رویکرد پژوهش: این پژوهش از نوع کاربردی است که با استفاده از روش تحلیل محتوای کمی صورت گرفته است. جامعه پژوهش درسنامه شش پایه اول دوره ابتدایی بود. داده ها با استفاده از سیاهه وارسی پژوهشگر ساخته گردآوری و در دسته موضوعی دسته بندی شد.یافته ها: تعداد مفهوم از علم اطلاعات و دانش شناسی در درسنامه ها به کار رفته که پایه ششم با 30.5% در رتبه اول، پایه پنجم در رتبه دوم (18.9%)، و پایه دوم در رتبه سوم (16.3%) قرار داشت. در بین کتاب ها «آموزش قرآن» با مورد در رتبه اول، "فارسی" در رتبه دوم ( مورد)، و «اجتماعی» در رتبه سوم ( مورد) قرار گرفت. 38.8% مفاهیم در متن درس ها، 36.7% در تصویرها، 23.1% در تمرین ها، و %14 در پانویس ها به کار رفته بود. از نظر موضوعی، موضوع "مواد کتابخانه ای" با 63.8% در رتبه اول، «مطالعه و کتاب خوانی» در رتبه دوم (12.5%)، و «چاپ و نشر» در رتبه سوم (%8.8) قرار گرفت.نتیجه گیری: برای گنجاندن مفاهیم علم اطلاعات و دانش شناسی در درسنامه ها سیاست مشخص و مدونی وجود نداشته است و در میزان انعکاس موارد، چه در پایه های مختلف و چه در کتاب های مختلف، توازنی وجود ندارد. با وجود تحولات به وقوع پیوسته در حوزه فناوری های اطلاعاتی و اطلاع رسانی، این حوزه کمترین میزان انعکاس را در بین موضوعات به خود اختصاص داده است که نیاز به تجدید نظر و بازنگری اساسی دارد.
كلید واژه: درسنامه، علم اطلاعات و دانش شناسی، دوره ابتدایی، آموزش و پرورش

توضیحات بیشتر